VERVELENDE KLANTEN BESTAAN NIET!

Oh nee? Echt niet? Nee, vervelende klanten bestaan niet. Klanten die in jouw ogen vervelend zijn, voldoen simpelweg niet aan het plaatje dat jij in je hoofd hebt van een fijne klant. Deze ‘vervelende’ klanten hebben wellicht andere overtuigingen dan jij hebt, gedragen zich anders dan jij doet, werken bij of zijn bedrijven die niet […]

Meer lezen
4 Essentiële ingrediënten voor het bouwen van een vertrouwenrelatie met je klant

Of je een manager, adviseur, trainer, verkoper of accountmanager bent.. Het belangrijkste wat je moet realiseren is VERTROUWEN! Hoe meer vertrouwen je krijgt van je klant, hoe meer de klant van je aanneemt of bijvoorbeeld koopt. Maar hoe bouw je nu het snelst aan vertrouwen? Door vanaf nu de volgende formule (ontwikkelt door David Maister) […]

Meer lezen
VERKOPEN IS HEEL LEUK!

Tenminste dat zou wel de gedachte moeten zijn. En toch zijn er veel vakinhoudelijke professionals die er een pesthekel aan hebben. Misschien jij ook wel. Alleen al bij het woord ‘verkopen’ spatten spontaan de jeukklieren open, zien de hakken de diepere laag in de grond en gaan alle breinseinen op donkerrood. En da’s best jammer. […]

Meer lezen
Acquisitie eng? Zo los je je ‘angst voor acquisitie’ in maximaal 5 seconden op

“Als professional ben je het kanaal, waardoor de bron naar buiten komt” Okay, we gaan even een beetje  het filosofische pad op… Als ik professionals vraag waarom ze het lastig vinden om opdrachten te verwerven. Of nog erger ‘aan acquisitie moeten doen’. Dan is het toch vaak de angst voor het ‘doen van acquisitie’ die […]

Meer lezen
Van verkoop- naar cliëntmindset. Waarom zou je?

“Ik wil best iets aan #acquisitie doen, zolang ik maar geen broodjes hoef te verkopen om de omzet te halen” Dit was een opmerking van een deelnemer aan de training: ‘Commerciële vaardigheden voor niet-commerciële professionals’ Het woord verkopen of acquisitie roept bij veel vakinhoudelijke professionals een onprettig beeld op. Van iemand die op een hijgerige […]

Meer lezen