7 redenen waarom jouw team niet doet wat jij wilt

Je teamleden gaan zich echt niet zomaar klantgerichter* gedragen… “Hoe krijg jij dit als manager/management toch voor elkaar?” Onderstaand een aantal redenen waarom jouw teamleden niet meegaan met jouw wens. Ze gaan niet met je mee omdat ze: 1. Niet vinden van zichzelf dat ze niet klantgericht werken 2. Niet goed weten wat jij verstaat […]

Read more
Een mooi voorbeeld van gastgerichtheid

Dit vind ik een mooi voorbeeld van hoe Stadsvilla Sonsbeek in Arnhem haar gastvrijheid laat zien en snapt dat je soms eerst moet geven om daarna te ontvangen.. Ze hanteren namelijk niet dat rare idee dat je alleen maar mag plassen als je eerst klant bent. Nee, iedereen mag er plassen als ze in het […]

Read more
“Meneer, ik ga u een ontzettend gaaf aanbod doen”
Teamtraining, workshop, lezing en inspiratiesessie in klantgerichtheid

“MENEER, IK GA U EEN ONTZETTEND GAAF AANBOD DOEN” Zo begon gistermiddag een medewerker van Vodafone zijn telefoongesprek. Eerlijk gezegd stonden mijn nekharen direct overeind en tegelijkertijd triggerde hij mij ook en wekte hij mijn nieuwsgierigheid. Ik besloot hem het voordeel van mijn twijfel te geven. En gelukkig maar: na een minuut of 20 had […]

Read more
Hoe ga jij je werk nog leuker maken?

Vanochtend zag ik in de kleuterklas van mijn jongste zoon deze kaart hangen. “Vind je iets leuk, dan leer je het vanzelf” en dus niet.. “Wil je ergens beter in worden, dan vind je het vanzelf leuk” Wat een waarheid als een koe. Voor mij als mens en trainer. Wat heerlijk dat zijn juf Anne […]

Read more