10 ideeën die je gaan helpen aan meer blije klanten, blije medewerkers en meer omzet/winst!

Afgelopen vrijdag nam ik deel aan een kennismakingsworkshop van de Lean Consultancy Group. Als deelnemers aan de training, waren we die middag collega’s van elkaar. We werkten bij een bedrijf dat twee kernactiviteiten had. Het, voor onze klant John, maken van ambachtelijke enveloppen (dus het echte ouderwetse handwerk) en het toevoegen van brieven aan deze […]

Read more
Is het bier ook wel eens op bij jou?

Vorige week vrijdagavond ging ik met vrienden uit eten. Het was guur buiten. Regenachtig weer. Niet mijn favoriete weer. Binnengekomen zag ik achterin de hoek 1 van de vrienden al zitten. Voor hem stond een glas Weizen Blond. Voor mij niet typisch het bier voor het herfstseizoen. Nadat ik mijn jas had uit gedaan, kwam […]

Read more
Hoe klantgericht is jouw team?

“Wie wil er in een excellent klantgericht team werken?” Deze vraag stel ik regelmatig aan het begin van een training klantgerichtheid. Iedere keer gaan de meeste handen omhoog. Blijkbaar wil iedereen wel in een winnend team werken. “Waarom wil JIJ in dit team werken?” vraag ik ze vervolgens. Vaak blijft het dan even stil. “Tja, […]

Read more
Waarom moet je als bedrijf je NIET richten op het krijgen van TEVREDEN klanten?

Waarom moet je als bedrijf/organisatie NIET richten op het krijgen van TEVREDEN klanten? Om de simpele reden dat tevreden klanten geen echte fans van je werk en merk zijn en je dus minder snel aanbevelen bij hun netwerk.. Wat moet je dan wel doen? Ervoor zorgen dat je meer BLIJE klanten krijgt! Waarom? Omdat BLIJE […]

Read more
Blauw, rood, groen of geel: hoe kan de DISC-methode ook recruiters vooruit helpen?

Ben jij een blauw pietje precies? Een creatieve gele? Een vurige rode? Of een zorgzame groene? Miljoenen mensen over de hele wereld gebruiken inmiddels de DISC-methode. Hoe kunnen ook recruiters er succesvoller mee worden? Als je nog nooit van de DISC-methode hebt gehoord, dan heb je vast wel eens van de gedragsstijlen Rood, Geel, Groen […]

Read more
Waarom zijn filmmakers en auteurs ijzersterk in het beïnvloeden en overtuigen?

Waarom kun je je helemaal verliezen in het lezen van een goed boek? Of volledig alles vergeten bij het kijken van een goede film? En hoe kun jij deze informatie gebruiken als je de ander(en) wilt beïnvloeden en overtuigen? Voor mij is het antwoord op de eerste twee vragen: schrijvers en filmmakers zijn in staat […]

Read more