Kennisbank

Hoe voer je als manager succesvolle sollicitatiegesprekken

Hoe kun jij als manager succesvoller zijn in het voeren van sollicitatiegesprekken?

Sollicitatiegesprekken…..de ene manager vindt het fantastisch om te doen en de andere manager ziet het meer als een noodzakelijke hobbel die genomen moet worden. 1 ding is zeker: beide type manager voert meestal niet iedere dag sollicitatiegesprekken. Gelukkig maar, want anders kom je niet meer toe aan andere belangrijke werkzaamheden, toch? De vraag is: Hoe…

Lees verder

Ben ik eigenlijk wel een goede manager?

Stel je eens voor dat je als manager van jezelf niet vindt dat je echt een goede manager of leider bent. Diep in je ervaar je een onzekerheid of je wel echt goed bent. En vervolgens ga je op een leiderschapstraining, waarin je bijvoorbeeld leert hoe situationeel leidinggeven werkt, of hoe je je medewerkers kunt…

Lees verder
Waarom richten op employee experience als bedrijf

Waarom moeten bedrijven zich richten op de employee experience (EX)?

De waarde van employee experience (EX) is onmisbaar voor het succes van een organisatie. EX omvat alle aspecten van het werken in een organisatie, van het sollicitatieproces tot aan de vertrekervaring. Het sollicitatieproces De employee experience begint al bij het sollicitatieproces. Als een organisatie een negatief sollicitatieproces heeft, kan dit leiden tot een slechte reputatie…

Lees verder

Wat is het verschil tussen klantgerichtheid en klantbeleving?

Klantgerichtheid en klantbeleving zijn twee termen die vaak samenhangen en soms door elkaar gebruikt worden, maar die wel degelijk verschillende betekenissen hebben. Wat is klantgerichtheid? Klantgerichtheid gaat over hoe gericht een bedrijf of organisatie is op het behalen van tevredenheid bij haar klanten. Dit kan bijvoorbeeld blijken uit hoe gemakkelijk het is om contact op…

Lees verder

Straks gaan jullie ook nog juichen…

“Een het einde van deze inspiratiesessie gaan jullie ook nog met de handjes in de lucht”, vertelde ik de groep jonge bestuurders van LTO Noord. Nadat ik ze zover had gekregen dat ze ‘op commando’ gingen staan en weer zitten èn er weerstand ontstond om te doen wat ik hen vroeg. 6 keer is het…

Lees verder

Patiënt worden bij…

“Patiënt worden bij Tandpark?” Zou jij je aangesproken voelen? Just curious… Zou jij je aangesproken voelen? Bij de tekst: Patiënt worden bij Tandpark? Ik persoonlijk niet, omdat ik liever geen patiënt word.. “Maar wat heeft dit met klantbeleving te maken?” vraag je je misschien af. Voor mij zit hier de kern van klantgerichtheid. Het is…

Lees verder

Werk jij al aan het vergroten van je HALO-factor?

Wil je nieuwe medewerkers werven?Wil je nieuwe klanten werven?Wil je dat je medewerkers open staan voor jouw ideeën?Wil je dat medewerkers niet via de achterdeur vertrekken? Dan moet je dit doen: 😇 Werk aan het vergroten van je HALO-factor! 😇 Als recruiter. Als verkoper. Als manager. Als organisatie. En voor iedereen die ‘iets’ bij een…

Lees verder