Kennisbank

Deze fout wil je echt niet maken in een acquisitiegesprek..

Als je zelf al eens een verkooptraining hebt gevolgd als vakinhoudelijk professional, dan heb je vast geleerd dat vooral moet uitvragen. Dat je vooral de nadruk moet leggen op het zo goed mogelijk in beeld krijgen van het probleem van de klant, zijn behoefte en dat je zo veel mogelijk moet doorvragen op de verwachting…

Lees verder

Hoeveel steun krijg je van van je collega’s, management en klanten?

Wat doet dit filmpje met jou? https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:6542304926146584576/ Ik heb er met een brok in de keel naar gekeken. Want hoe gaaf is het dat Mahut, nadat hij de wedstrijd verlies op Roland Garros, zijn emoties laat zien en hij vervolgens steun krijgt van zijn zoontje, het publiek en zelfs zijn ’tegenstander’ Wat zal dit met…

Lees verder

Pluk jij al het laaghangend klantgerichtheidsfruit?

Wie heeft het meest contact met de klant? Jij als manager of je medewerkers? Ik vermoed de laatste groep. Je medewerkers horen van klanten wat er speelt. Ze krijgen de complimenten, maar ook de klachten. Je medewerkers weten als geen ander waar jullie klant behoefte aan heeft. In hoeverre luister je naar je medewerkers? Behandel…

Lees verder

Een mooi voorbeeld van gastgerichtheid

Dit vind ik een mooi voorbeeld van hoe Stadsvilla Sonsbeek in Arnhem haar gastvrijheid laat zien en snapt dat je soms eerst moet geven om daarna te ontvangen.. Ze hanteren namelijk niet dat rare idee dat je alleen maar mag plassen als je eerst klant bent. Nee, iedereen mag er plassen als ze in het…

Lees verder

Een betere klantbeleving creëren? Het zijn vaak de kleine dingen die het doen!

Wat kun je doen als bedrijf om je klanten bij binnenkomst direct een positief gevoel te creëren? Heel veel. En vaak zijn het de kleine dingen die het doen. Bij Best Western Plus Hotel Groningen Plaza & Best Western Hotel Groningen Centre weten ze dit blijkbaar ook! Want wat het leuke verassing toen we afgelopen zomer bij…

Lees verder
Teamtraining, workshop, lezing en inspiratiesessie in klantgerichtheid

“Meneer, ik ga u een ontzettend gaaf aanbod doen”

“MENEER, IK GA U EEN ONTZETTEND GAAF AANBOD DOEN” Zo begon gistermiddag een medewerker van Vodafone zijn telefoongesprek. Eerlijk gezegd stonden mijn nekharen direct overeind en tegelijkertijd triggerde hij mij ook en wekte hij mijn nieuwsgierigheid. Ik besloot hem het voordeel van mijn twijfel te geven. En gelukkig maar: na een minuut of 20 had…

Lees verder

Hoe ga jij je werk nog leuker maken?

Vanochtend zag ik in de kleuterklas van mijn jongste zoon deze kaart hangen. “Vind je iets leuk, dan leer je het vanzelf” en dus niet.. “Wil je ergens beter in worden, dan vind je het vanzelf leuk” Wat een waarheid als een koe. Voor mij als mens en trainer. Wat heerlijk dat zijn juf Anne…

Lees verder