Kennisbank

Krijg jij wel eens een compliment van je collega?

Tijdens het inscannen van onderstaande kassabon voor mijn administratie viel mij (voor de eerste keer) op dat ze onderaan de bon een soort van klantoproep doen. Valt jou ook op wat mij opvalt?     Volgens mij vindt een medewerker het ook best fijn als een klant tegen HEN zegt dat hij tevreden is. Dus…

Lees verder

Hoe klantgericht is jouw team?

“Wie wil er in een excellent klantgericht team werken?” Deze vraag stel ik regelmatig aan het begin van een training klantgerichtheid. Iedere keer gaan de meeste handen omhoog. Blijkbaar wil iedereen wel in een winnend team werken. “Waarom wil JIJ in dit team werken?” vraag ik ze vervolgens. Vaak blijft het dan even stil. “Tja,…

Lees verder

Zucht jij wel eens zoals deze restauranthouder?

Met een diepe zucht beantwoordde hij mijn telefoontje… En dat terwijl ik niet eens hoefde te bellen… Het was zaterdagochtend. Ik zou die avond met een goede vriend uit eten gaan. Door omstandigheden kon het etentje helaas niet doorgaan. Dus belde ik naar het restaurant om de gemaakte reservering te annuleren. Gewoon omdat ik dit…

Lees verder

De 7 stappen van Super Nanny Jo Frost om teams succesvol te (laten) veranderen..

Wil jij net als iedere manager je team succesvoller maken? En doe je je stinkende best hiervoor, maar merk je dat dat dit niet altijd gaat zoals jij voor ogen hebt? Wie weet kan de briljante aanpak van Jo Frost (de Super Nanny) je nog wel eens helpen.. Voor wie Jo Frost niet kent. Ze…

Lees verder

4 Communicatiestijlen die bij je klant of binnen je team aanwezig (kunnen) zijn

Stel je eens voor dat al je klanten en iedereen binnen jouw team hetzelfde dacht als hoe jij denkt en hoe de anderen denken. Dat iedereen precies weet wat jij belangrijk vindt in de communicatie en dat je teamleden dit van elkaar weten. Hoe zou dit voor je zijn? Het zou het en je leven…

Lees verder

Krijgen jullie wel eens applaus van jullie klanten?

Hoe kun je ervoor zorgen dat jouw klanten met zo’n positieve ervaring je pand of organisatie verlaten, dat ze vaker terugkomen en positief over jouw organisatie praten. Of dat interne klanten graag met of voor jouw team werken? Profit-organisaties die diensten verlenen of online-producten verkopen, ze willen hetzelfde. Zij willen meer klanten, zien klanten graag…

Lees verder

7 manieren om ervoor te zorgen dat een klantgerichtheids programma slaagt!

Ieder bedrijf of organisatie wil klantgericht zijn. Daar ben ik van overtuigd. En ieder bedrijf wil, om dit te bereiken, best investeren in een training of langer lopend klantgerichtheidsprogramma. Daarvan ben ik ook overtuigd en getuige:-) En toch zijn er maar weinig bedrijven die het volhouden. Die consequent zijn in de uitrol van hun klantgerichtheidsprogramma…

Lees verder