Grr…waarom doen ze niet wat ik wil…?

“Exercise…..and rest….exercise…and rest”

Iedere ochtend als ik net uit bed ben hoor ik deze zinnen 16 keer voorbij komen.

20 seconden exercise, 10 seconden rust, 20 seconden exercise, 10 seconden rust…en dat 16 keer.

De eerste 8 keer bij het doen van in totaal 120 situps.

De tweede 8e keer bij het doen van in totaal 72 squats.

Daarna druk ik me nog 50 keer op.

Om vervolgens 2 minuten koud te douchen.

Zoals je leest, het zijn geen grote daden of acties. In totaal ben ik er krap aan 12 minuten mee kwijt. En dat op een dag van gemiddeld 960 minuten wakker zijn.

En weet je, ik vind het nog makkelijk vol te houden ook.

Waarom?

Om de simpele reden dat ik me een doel heb gesteld: me fit en helder voelen. Niet alleen aan het begin van de dag, maar ook door de dag heen.

En ik geloof dat deze acties me hierbij helpen. Zonder dit ‘geloof’ hierin, was ik vermoedelijk al lang gestopt. Zeker met koud douchen.

Mijn conclusie is: als je jezelf een doel stelt, dan zul je vervolgens actie(s) moeten ondernemen om dit doel te bereiken. Maar als jouw doel je geen positieve gevoel geeft en je geen positief effect ervaart, dan houd je het niet vol.

Dit principe geldt ook voor voor jouw medewerkers.

Je kunt nog zulke mooie doelen stellen, maar als je medewerkers hier geen positief gevoel bij krijgen en ze niet het geloof hebben dat deze doelen hen wat positiefs oplevert, dan zijn jouw gestelde doelen bij voorbaat kansloos.

Worden ze echter wel blij van de gestelde doelen en ervaren ze hier ook nog eens het positieve effect van….dan zul je zien dat je ze makkelijk meekrijgt richting het doel.

Kortom, zit je wel eens gefrustreerd achter je bureau omdat je ‘ze’ maar niet meekrijgt….

Grote kans dan dat jouw doel niet hun doel is.

Wil je ze wel makkelijker meekrijgen?

Stel dan happy goals. Doelen waar zowel jij als je medewerkers blij van worden. En liever nog: jij stelt het kader en laat je medewerkers de doelen bepalen.

Grote kans dat je dan achter je bureau zit en je afvraagt waarom je ineens zo weinig hoeft te managen:-)

Lekker toch?

Succes!

#hoekrijgikzemee #manager #teamontwikkeling #meerblijklanten #meerblijemedewerkers #meerblijemanagers

Meer kennis

kotsende man

Schaarste-mindset versus Overvloed-mindset. Waar kies jij voor?

IMG_0003

Hoe krijg en houd je een groep van circa 40 mensen 4 uur lang enthousiast?

Aandacht-luisteren-en-praten-website-1080x800-664462054

Wat is het belangrijkste in een verkoopgesprek?

MeerBlijeKlanten.nl

Hans Zomer is oprichter, trainer en spreker bij MeerBlijeKlanten.nl. Met als missie zoveel mogelijk managers helpen bij het bouwen van succesvolle en klantgerichte teams. Vanuit het motto: "Buiten Winnen, is Binnen Beginnen".
10 tips voor managers en ondernemers, klantgerichtheid, teamontwikkeling
Gratis download: 10 tips voor managers en ondernemers

In dit boekje lees je 10 concrete tips die jou gaan helpen om de klantgerichtheid binnen jouw organisatie te vergroten.