Spreker en trainer Klantgerichtheid Klantbeleving Hoe overtref jij de klantverwachting

Iets met het overtreffen van de klantverwachting…

1 van de snelste methodes om de #halofactor van jezelf en/of je bedrijf te verhogen is het overtreffen van de verwachting die een klant heeft.

Zo beland ik na een drukke trainingsdag bij Postillion Hotels in Arnhem. Ik bestel een kopje cappuccino decafé (ik drink al jaren geen ‘echte’ koffie meer, maar dat terzijde…) en doe mijn laptop open.

In mijn ooghoeken zie ik een medewerkster aankomen lopen. Met een uitsmijter in haar hand. Nieuwsgierig als ik ben, kijk ik even rond voor wie deze uitsmijter is bedoeld.

Blijkt er niemand te zitten en komt de dame rechtstreeks op mij aflopen. “Heeft u trek in een lekkere uitsmijter”, vraagt ze me.

“Jawel” zeg ik “maar die heb ik niet besteld”

“Dat klopt” zegt ze, “maar ik bied u deze graag aan. Krijgt u van ons”

“Wow, dank je wel” zeg ik en eet mijn genoegen en vooral een heel positief gevoel de uitsmijter op.

Wat is het toch heerlijk om zelf te ervaren wat ik op menig podium en training al jaren vertel: wil je de #halofactor verhogen en daarmee je bedrijf positief op de kaart zetten? Overtref dan de verwachting van de klant. Hoeft echt niet altijd zo’n groots gebaar te zijn als deze uitsmijter, maar wees je er altijd bewust van dat een klant het altijd als positief ervaart als je hem of haar, onverwachts, iets extra’s biedt.

Wat was de laatste keer dat jij de verwachting van je klant hebt overtroffen? En wat was hiervan het positieve effect?

#klantgerichtheid #klantbeleving #trainingen #inspiratie #halofactor #pushthegreenbutton

Reageren

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *